חוות דעת Inokim MINI 2 / אינוקים מיני 2

Inokim MINI 2

יצרן: אינוקים

דגם: מיני 2

פרטים טכניים אינוקים מיני 2:

  •         מהירות קורקינט מיני 2: עד 25 קמ"ש
  •         טווח מרחק נסיעה מיני 2: עד 25 ק"מ
  •         משקל נשיאה מקסימלי של מיני 2: עד 75 ק"ג
  •         זמן טעינה של מיני 2 עד קבלת סוללה מלאה: כ-4 שעות בלבד
  •         משקל עצמי מיני 2: כ-10.5 ק"ג
  •         סוללה מיני 2:

– סוללה איכותית בטכנולוגיה חדשנית

– סוללה: ליתיום ION – 36V 7.5ah

  •         מערכת שיכוך אחורית
  •         הספק מנוע W250
  •         הספק מנוע מקסימלי W450
  •         צמיגים פניאומטיים: קוטר 6 אינץ'
  •         מידות מצב פתוח: 100×38.4×113.5 ס"מ
  •         מידות מצב מקופל: 96×38.4×30 ס"מ
  •         בנוי מאלומיניום חזק וקל מסוג T6-6061
  •         אחריות אינוקים מיני 2: שנה על ידי יבואן רשמי.
  •         מחיר אינוקים מיני 2: 1,990 ₪

 

חוות דעת אינוקים מיני 2

בעולם הרכבים, שהחל את פעילותו בשנת 1885, החלוקות לקטגוריות וענפים די ברורות. לכל רכב יש קטגוריה משלו, וכל קטגוריה מותאמת לשטח או לכביש הטבעי לה. אולם, כשאנו באים לבחון את המתרחש בעולם הקורקינטים, שהחל לתפוס תאוצה משמעותית רק בשנים האחרונות, הרי שההגדרות עדיין לא חדות. יחד עם זאת, ניתן לחלק בצורה גסה את עולם הקורקינטים ל-3 סגמנטים עיקריים:

  1. קורקינטים לטווח קצר – כלים מסוג זה ישקלו כ-10 ק"ג, והקיפול שלהם יהיה קל ויאפשר נשיאה נוחה.
  2. קורקינטים לטווח בינוני – כלים מסוג זה ישקלו מעט יותר, כאשר טווח הנסיעה שלהם גם ילך ויגדל ביחס לקורקינטים הקלים.
  3. קורקינטים כבדים המיועדים לטווחים ארוכים – קורקינטים מהסוג הזה יכולים להחזיק עד 40 ק"מ (על פי נתוני היצרן), אך בפועל הם יחזיקו בין 20 ק"מ ל-30 ק"מ. קורקינטים אלה מתקפלים באופן חלקי, וניתן להכניסם לתוך תא המטען של האוטובוס או הרכב.

במאמר הבא אנו נתמקד בקטגוריה של הקורקינטים לטווח קצר, כאשר ניתן חוות דעת לכלי הקטן ביותר של חברת אינוקים – המיני 2.

 

ביקורת אינוקים מיני 2: התרשמות ראשונית 

מי שמתבונן על האינוקים מיני 2 במבט ראשון ישר מזהה שהוא כלי מאוד קטן, כמעט על גבול הצעצוע. בשל הרצון של חברת אינוקים לייצר כלי רכיבה קטן ונייד, כל המרכיבים של הכלי מאוד מיניאטוריים. משטח הדריכה קטן, הגלגלים קטנים וצרים, הכידון, ידיות הבלימה והמצערת – הכל פשוט קטן. החשש הראשון שעלול לעלות במוחנו הוא: אולי בזמן נסיעה של אדם במשקל ממוצע, הכלי פשוט יתפרק?

ובכן, כבר כשמניחים את הידיים על הכידון, דוחפים את הכלי קלות ומתחילים לנסוע – רוב החששות פורחים לאוויר. תחושת הנסיעה עם הכלי משדרת מוצקות, יציבות ושהכלי פשוט בנוי טוב וכלל לא מצועצע כפי שחשבנו בהתחלה. קיפול הכלי ופתיחתו מתבצעים בקלות רבה ואינטואיטיבית, הפיקוד עליו פרקטי ופשוט, וחווית הרכיבה? בואו נרחיב עליה מעט.

 

המלצות אינוקים מיני 2: בלי להתפשר על חווית נסיעה

בכדי להסתגל לגודל הצנום של האינוקים ולהצליח לשלוט עליו בצורה חופשית אתם תצטרכו לרכב עליו כמה דקות טובות. הכידון של הכלי צר מאוד וברגע קל תנועת ידיים בלתי זהירה שלכם יכולה להפוך לגורלית. אז במידה ואתם לא רוצים למצוא את עצמכם ממשיכים להתקדם באופן נפרד מהמיני 2 – כדאי לרכב על הכלי בצורה זהירה ובטוחה.  

ומה לגבי עוצמת הכלי? האמת שהכלי מאוד מפתיע מבחינת העוצמה שלו ומהיכולת שלו להניע את המשקל אותו הוא נושא. בלא מאמץ מיוחד הכלי מגיע למהירות של 25 קמ"ש במישור. אמנם ככל הנראה לא תגיעו איתו ראשונים בעליות משמעותיות, אך ללא ספק הכלי מעניק תפוקה נהדרת בנסיעה שגרתית. אם חששתם, כשתלחצו על ידית המצערת המיני 2 לא יברח מהידיים שלכם (מה שעלול לקרות לכלים הגדולים יותר בקטגוריה).

 

ביקורות מיני 2: יעילות ומיניאטוריות

המיני 2 מגיע באבזור יעיל. כך למשל על ידיות האחיזה יש ריפוד מספוג דחוס. ריפוד זה נוח מאוד והוא מונע החלקה של הידיים. המצערת וידית הבלם החשמלי זהות ושתיהן מורכבות בשני הצדדים של לוח הבקרה והפיקוד. המינימליסטיות של הכלי משחקת תפקיד מרכזי בכל האפיון של המיני 2, ולכן בלוח הבקרה הדברים היחידים שתוכלו למצוא זה שלושה פסי לדים (עבור מד הטעינה של הסוללה) וכן כפתור הפעלה (שבורר גם בין המהירויות).

משטח העמידה של המיני 2 צר מאוד (55 מ"מ), כך שככל הנראה לא תצליחו לעמוד עליו עם 2 רגליים צמודות, אלא רק עם רגל אחת אחרי השנייה בטור. במצב הזה הרגל האחורית מוכנה תמיד לדרוך על הבלם.

 

חוות דעת אינוקים מיני 2: מה לגבי מהירות הכלי?

האינוקים מיני 2 למעשה מספק שתי מהירויות: הנמוכה יותר: 15 קמ"ש; הגבוהה יותר: 25 קמ"ש. על מנת לעבור בין שתי המהירויות יש ללחוץ במשך 2 שניות על לחצן כפתור ההפעלה, ומיד נראה שהצבע של פסי הלדים שנמצא בתצוגה משתנה. המעבר יהיה מהצבע הירוק שמייצג את המהירות הנמוכה, לצבע הסגול שמייצג את המהירות הגבוהה.

למען האמת, השימוש במהירות הנמוכה (15 קמ"ש) כמעט ואיננו שמיש במקומות בהם יש אפילו מעט עליות. בעליות, לא רק מהירות הכלי יורדת אלא גם עוצמת המנוע הולכת ופוחתת, כך שמהר מאוד אתם עשויים למצוא אתם עצמכם הולכים ומאטים עד לשלב של עצירה ומלאה ו"דיווש" באופן עצמאי. אם אתם מעוניינים לחסוך בסוללה, השתמשו במהירות הנמוכה בתנאים נוחים (לא בעליות), ובמקומות צפופים והומי אדם.

 

המלצות אינוקים מיני 2: כלי קטן ויעיל!

כפי שציינו, הכלי מציג מערך מרכיבים מאוד קטן, כזה שיאפשר לנו, הרוכבים, ניידות ויעילות. בשל כך, גלגלי הכלי במיני 2, לעומת דגמים מסיביים יותר, קטנים וצרים – מה שאומר שהם דורשים לחץ אוויר גבוה בכדי שלא נעקם את החישוק ושלא נצבוט את הפנימית. בהיבט זה המיני 2 מעט לוקה בחסר, שכן הנסיעה הופכת להיות מעט יותר קשיחה, כך שאתם עלולים להרגיש את הבליטות השונות בכביש (חריצים, אבנים משתלבות, לכלוך גס וכדומה).

מוט הכידון במיני 2 איננו עגול והוא בעל מגרעות חרוצות, מה שמונע את סיבובו לגלגל ואת בריחתו למעלה או למטה בזמן הרכיבה – מרכיב חשוב ובטיחותי. גובהו המקסימלי של הכידון ייתכן ויהווה מגבלה עבור אנשים גבוהים (יותר מ-1.80 מטר) שעלולים להתכופף בכדי להגיע אליו.

 

ביקורת מיני 2: טווחי נסיעה

בעיית הקילומטר האחרון היא בעיה נפוצה לאנשים רבים. המיני 2 הוא הכלי האידאלי עבור מי שזקוק להתניידות בטווחים של 3-1 ק"מ. בכביש שטוח ובטווחים קצרים הכלי הזה פשוט עושה את העבודה על הצד הטוב ביותר. מהבית לרכבת, ומתחנת האוטובוס למשרד – המיני 2 פשוט יעשה את זה בצורה מהירה יותר. אם אתם בונים על כלי לנסיעות ארוכות באופן יומיומי – המיני 2 פשוט לא מתאים לכם. נסיעות ארוכות דורשות הטענות מרובות וממילא לשחיקה של המערכת, מה שמקצר בצורה משמעותית את אורך חייו של הכלי.

 

סיכום חוות דעת אינוקים מיני 2:

בעידן בו עומסי התנועה בכביש מעבירים רבים וטובים להתניידות בדרכים אחרות, חברת אינוקים מהווה כתובת מושלמת לפתרונות תנועה יעילים. המיני 2, הדגם המיניאטורי של חברת אינוקים, שייך לקטגוריית הקורקינטים הקטנים. הכלי קטן, קל, מהיר ומספק תפוקה מושלמת לבעיית הקילומטר האחרון המוכרת.

בקטגוריית הכלים הקטנים למיני 2 יש ללא ספק במה להתגאות. המיני 2 מציג איכות גבוהה שבאה לידי ביטוי בתכנון ובאופן הבנייה שלו. במידה ותשתמשו בכלי בתבונה ועל פי התנאים הנכונים, המיני 2 יספק לכם חוויית נסיעה יום יומית גבוהה ופשוט יהפוך את התנועה בין התחנות השונות לפשוטה הרבה יותר. בזכות גודלו המזערי אתם בכלל לא תרגישו אותו בבית או במשרד, כך שתוכלו לקפל אותו, להניח אותו בצד ולפתוח אותו במהירות כשתזדקקו לו בפעם הבאה.

אז אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על האינוקים מיני 2 – אל תהססו לפנות אלינו!