קנייה חכמה של אופניים או קורקינט חשמליים

שוק הרוכבים על דו־גלגלי חשמלי הולך וצומח מדי שנה בעיקר בערים מרכזיות בארץ, שהצפיפות בהן הולכת וגדלה. היתרון התנועתי של הכלי מזנק במיוחד לאור צוואר הבקבוק שנערם בכבישים בין־עירוניים הפקוקים, מצוקת מקומות החנייה, ומחירי החניונים הפרטיים שעלות החנייה בהם נוסקת בהתאם לביקוש הקיים באזור.

כיום יש קרוב ל־500 אלף רוכבים על דו־גלגלי חשמלי, שגילו את היתרון המופלא הגלום בכלי פשוט וקל, אשר מספק להם מענה בסיס של מעבר מנקודה A לנקודה B בזמן קצר. ואכן רכיבה על אופניים או קורקינט חשמלי חוסכת זמן רב, מכיוון שניתן לעקוף את הפקקים, ואין צורך לאבד עשתונות בחיפוש אחר חניה.

מה מתאים לי? טיפים לקניית דו־גלגלי חשמלי

ניתן לרכוש אופניים או קורקינט חשמלי חדש או מיד שנייה, ובשני המקרים יש לבחון מספר פרמטרים פונקציונאליים, שיסיעו לכם לדייק את הקנייה ולרכוש דו־גלגלי שיתאים לסגנון החיים שלכם ולמטרות שלשמן הוא נרכש.

  • מסגרת תקציבית
    בראש ובראשונה מומלץ להבין מהי מסגרת התקציב שאתם מוכנים ויכולים להשקיע בקנייה. הגדרה זו תסייע גם לכם וגם למוכר בחנות להתמקד בטווח הכלים אשר ראליים עבורכם.
    לידע כללי, נכון לתחילת שנת 2021 טווח המחירים של אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי יד ראשונה נע בין 1,500 שקלים ועד 30,000 שקלים.
    בשוק יד שנייה ניתן למצוא את הכלים האלה בטווח מחירים שנע בין 500 שקלים ועד 15,000 שקלים.

לבדיקת שווי האופניים החשמליים או הקורקינט החשמלי – מוזמנים להזין את נתוני הדו־גלגלי למחשבון הייעודי – ולקבל הערכה מיידית לערכו הראלי בשוק

 

  • משקל
    אחד הפרמטרים שחשוב לבחון הוא משקלו של הכלי; ואכן, קיימים הבדלים בין כלי תחבורה אחד לשני. הפרמטר הזה חשוב בעיקר לאנשים אשר נדרש לשאת את הכלי לתוך משרד או במעלה המדרגות בבניין מגורים, ומגלים שמדובר באלמנט חשוב מאוד בקנייה. יחד עם זאת, אם תנאי היום־יום אינם מחייבים אתכם לשאת את הכלי כלל, אלמנט המשקל אינו מהותי עבורכם.
  • עובי הגלגל
    פרמטר זה ישפיע על יציבותו של הכלי החשמלי על משטח הנהיגה. ככל שעובי הגלגל רב יותר, כך ייווצר חיכוך גדול יותר עם הכביש או עם דרך העפר, והיציבות תהיה גבוהה יותר.
  • מעצורים

בכל אופניים חשמליים ובכל קורקינט חשמלי קיימים מעצורים אחוריים; זו למעשה ברירת המחדל. בדגמים יוקרתיים יותר יתווספו גם מעצורים קדמיים, שמאפשרים בלימה נוספת.
ברור, שבדגם המשופר מדובר בבלימת אקסטרה, אשר מגבירה את אלמנט בטיחות הכלי, ובהתאם לכך תהיה עלות כלי התחבורה יקרה יותר.

  • הבורד של הקורקינט החשמלי
    אלמנט זה קיים רק בקורקינט החשמלי, כאשר הכלים נמכרים ברוחב משתנה. חשוב לדעת שככל שרוחב משטח הבורד רחב יותר, כך היציבות של הרוכב תהיה גדולה יותר, ולהפך.
  • רכיבה בעמידה או רכיבה בישיבה

כמובן, שהבחירה בין אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי נגזרת על בסיס כל הפרמטרים שצוינו עד כה, אולם חשוב לציין ממד נוסף של בטיחות הרוכב. באופן כללי, ניתן לומר שרכיבה בישיבה, כלומר על אופניים חשמליים, מאפשרת לרוכב שליטה גדולה יותר על הכלי, מאשר רכיבה שנעשית במצב של עמידה.