כיצד לנהל משא ומתן נבון בקניית אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי?

חשבתם וחשבתם, והגעתם למסקנה שזהו זה; אתם הולכים על זה – או יותר נכון רוכבים על זה, והכיוון הוא לקנות כלי יד שנייה. עכשיו רק צריך למצוא את הקורקינט החשמלי או אולי את האופניים החשמליים שדמיינתם לכם בראש, אלה שייקחו אתכם בבוקר לעבודה, ובערב למפגש עם החבר'ה [לא שותים, אם נוהגים ?].

המדריך הזה יפתח לכם את הראש לנישה הייחודית הזו של אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי, ויעזור לכם לעשות את הפסיעות הראשונות בתחום של דו־גלגלי חשמלי, ולגשת לניהול משא ומתן נבון יותר עם המוכר.
מוכנים? יצאנו לדרך…

לבדוק מה מציעים היום בשוק

כדי להרגיש קצת את השוק, להבין את השפה, ובקיצור לשכשך בבריכת הדו־גלגליים היכנסו ללוחות מודעות יד שנייה, והתחילו לעקוב אחר המודעות, ואחר ההתכתבויות של המוכרים והקונים.

כמה שווים האופניים החשמליים או הקורקינט החשמלי?

ידעתם שיש מאות אלפי רוכבים על אופניים או קורקינטים חשמליים בכבישי ישראל?! אבל, אם תשאלו אחד מהם כמה שווה דו־הגלגלי שלו, סביר להניח שתזכו לתשובה עמומה [וגם המומה ?].
הסיבה, זהו תחום שרק לאחרונה מבסס מחירון, בדומה לזה של כלי הרכב, שמאפשר לכל רוכב להכניס למערכת ממוחשבת אונליין את נתוני הכלי שבו הוא מעוניין, ועל בסיס 10 פרמטרים מספק המחשבון מיד תשובה מספרית חדשה וברורה.

לבדיקת שווי הכלי שאותו אתם מעוניינים לרכוש הזינו מידע  למחשבון של פלטפורמת iLoop, ויש לכם תשובה.

נסיעת מבחן

תניחו את המבוכה בצד, ותזכרו שמדובר בכלי תחבורה, לכל דבר ועניין, שעתיד להוביל אתכם ממקום למקום בבטחה. לכן, כל בדיקה חיונית, ובהחלט מומלץ לדרוש נסיעת מבחן מהמוכר.
הצעה נוספת, כשיצאתם לנסיעת המבחן, תעברו בחנות של דו־גלגלים, ובקשו ממנו שיבדוק למענכם את הכלי.

 

שאלות שכדאי לשאול

המידע שיהיה בידיכם חשוב לניהול משא ומתן נבון עם המוכר או עם המוכרת:

  • האם האופניים החשמליים או הקורקינט החשמלי נמצא עדיין במסגרת אחריות היצרן?
    בדרך כלל מדובר על אחריות למשך שנה. המשמעות של אחריות כזו תהיה שירות של תיקונים במסגרת תנאי הביטוח.
  • האם נעשה שימוש בכלי בחצי שנה האחרונה?
    חשוב לדעת, שדו־גלגלי חשמלי מבוסס על סוללה אשר נטענת ומשתחררת בפעולת הנסיעה. כאשר העדר נסיעה, יוביל לכך שהסוללה תאבד מכוחה.
    עוד בעניין הזה, כמחצית משווי האופניים החשמליים או הקורקינט החשמלי נזקף לעלות הסוללה; ולכן אם הכלי לא היה בשימוש, סביר להניח שיש על מה לדבר מבחינת העלות.
  • כמה ק"מ במצטבר?
    עוד נתון שיספק לכם מידע על היקף השימוש, שכמו בכל כלי תחבורה, יש לו משמעות במחיר.

 

המידע שתאספו בהתבסס על המדריך הזה, יעזור לכם לגשת למוכר מנקודת מוצא של הבנה, ויאפשר לכם לנהל איתו משא ומתן הוגן ונבון.

קנייה נבונה ונסיעה בטוחה